Informacja
- Szczegóły
-
Opublikowano: wtorek, 24, marzec 2020 13:28
INFORMACJA
Dyrektora Zespołu Szkół Mechanicznych w Grudziądzu
z dnia 24 marca 2020 roku w sprawie organizacji pracy szkoły
Działając na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 po konsultacjach i we współpracy z nauczycielami ustalam następujące zasady pracy szkoły od dnia 25 marca do 10 kwietnia 2020 roku:
- Nauczyciele będą realizować treści nauczania w poszczególnych klasach zgodnie z podstawą programową i szkolnym zestawem programów nauczania za pomocą zdalnych metod nauczania wybranych przez siebie i uzgodnionych z rodzicami i uczniami (wiadomość w dzienniku, mail, classroom, platforma edukacyjna, itp.).
- Aby zapewnić równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia i zróżnicowanie zajęć w każdym dniu realizacja poszczególnych zajęć będzie odbywać się zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć lekcyjnym obowiązującym w szkole do dnia 11 marca 2020 roku.
Materiał nauczania do konkretnego tematu nauczyciele będą przekazać uczniom danej klasy w dniu, w którym mają lekcję w planie. Określą również termin wykonania zadań i ćwiczeń oraz sposób oceny. Mogą oceniać pracę ucznia wykonaną w domu na bieżąco, mogą ocenić po wznowieniu zajęć i powrocie do szkoły.
- Zajęcia z zakresu kształcenia zawodowego prowadzi się w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych. Zajęcia praktyczne w CKZ nie są realizowane. Młodociani pracownicy z branżowej szkoły I stopnia, jeśli pracodawca nie prowadzi w okresie czasowego ograniczenia zajęć w szkole działalności gospodarczej, będą mogli, w uzgodnieniu z pracodawcą, zrealizować zajęcia praktyczne do końca bieżącego roku szkolnego albo w następnych latach szkolnych.
- Monitorowanie postępów ucznia w nauce będzie odbywać się przez kontrolowanie „obecności” ucznia i jego aktywność w czasie zdalnego nauczania, sprawdzanie i ocenianie wykonania zadań i ćwiczeń oraz poziomu jego wiedzy i umiejętności z poszczególnych zajęć edukacyjnych.
Monitorowanie obejmuje również informowanie uczniów i rodziców o postępach w nauce w ustalony sposób (e – dziennik, telefon). Obowiązek kontaktowania się z rodzicami mają zarówno wychowawcy klas, jak i nauczyciele poszczególnych zajęć edukacyjnych.
- W sytuacjach szczególnych zapewnia się każdemu uczniowi lub rodzicom możliwość konsultacji indywidualnych z nauczycielem prowadzącym zajęcia. Formę i termin konsultacji ustala dyrektor szkoły po uzyskaniu informacji o potrzebie zorganizowania takiego spotkania.
- W okresie zawieszenia zajęć lekcyjnych dyrektor, pracownicy administracji i obsługi wykonują swoje obowiązki. Szkoła funkcjonuje w godzinach od 7.00 do 14.00, ale jest zamknięta dla interesantów.
Wszystkie sprawy urzędowe można załatwić za pośrednictwem maila szkoły – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub telefonicznie – (56) 46 590 01.
- W wypadku przedłużenia okresu zawieszenia zajęć i zamknięcia szkół powyższe zasady będą obowiązywać bez zmian.
Dyrektor ZSM
Anna Zawistowska